Brandstory AroundTown.
“Schenk iemand een glimlach en hij zal zich op zijn gemak voelen.
Geef een compliment en hij zal opbloeien.
Geef een kado en hij is je dankbaar.
Schenk een beleving en de herinnering zal jullie voor altijd met elkaar verbinden”
Eigenlijk was het de liefde voor Rotterdam die ons ertoe bracht 20 jaar geleden AroundTown te starten. De stad van schouders eronder en gaan, doorzetten en samenwerken. De stad van de wederopbouw. De stad die langzaam zijn hart en daarmee zijn trots weer terug krijgt.
Onze stad.
De liefde voor Rotterdam inspireerde tot de oprichting van een bureau voor stadswandelingen in 1990. Als geboren en getogen Rotterdammers. Een bureau dat de schoonheid, van die met eigen handen opgebouwde stad, wilde laten zien. Wie mee was geweest met een stadswandeling, had het gevoel iets bijzonders gezien te hebben. Het echte Rotterdam.
Ondertussen stond de tweede generatie klaar in 2003 om het stokje over te nemen en het concept naar de nieuwe eeuw te tillen. De stadswandelingen werden uitgebreid met fietstochten, tandemtours, volledige stadsarrangementen, citygames en avondprogramma’s. Nog altijd met het doel de verborgen schoonheid van Rotterdam te onthullen aan groepen vrienden, collega’s of zakenrelaties.
Organisatiebureau AroundTown was geboren. Wars van standaard oplossingen, want in Rotterdam is immers niets standaard. We verlieten de gebaande paden en namen onze klanten mee op ontdekkingstocht naar het echte Rotterdam.
Maar daar, buiten die gebaande paden, ontdekten we dat we iets nog waardevollers te bieden hadden dan alleen de verborgen schoonheid van Rotterdam.
Door mensen uit hun vertrouwde alledaagse omgeving te halen, ontstonden unieke belevenissen. Belevenissen die waardevolle herinneringen werden. Herinneren die de deelnemer de rest van hun leven samen zouden delen.
We kennen dus niet alleen de stad, maar weten ook wat er nodig is om mensen te binden. Dankzij die kennis koppelen we onze klanten met gemak aan een passend arrangement. Soms een tikkeltje ondeugend, soms een tikkeltje gewaagd. We geloven nu eenmaal dat het gezamenlijk beleven van unieke momenten verbroedert en verbindt.
Onze aanpak?
Die is nog altijd Rotterdams rauw en echt. We spreken duidelijke taal en zijn doelgericht, zodat we uiteindelijk uitkomen bij een gepolijst eindresultaat: een betekenisvolle herinnering, waarmee een groep mensen dichter bij elkaar is gebracht.
Collect moments, not things.
Co van Schaik & Timo van Schaik
Brandstory